Investor
Ředitelství silnic a dálnic, Česká republika
Vyšší dodávateľ
Heitkamp – Deilman – Haniel GmBH
Obdobie výstavby
jún 2005 – február 2007
Technické parametre diela:
Dlhé banské dielo – štôlňa dĺžky 860 m, slúžiace na odvod dažďových vôd, s priemernou výrubovou plochou 6 m2 a jednou šachtou rozmerov 4 x 3,5 m, hĺbky 8 m, situované v ochrannom pásme železničného koridoru Praha-Beroun a ochrannom pásme letiska Ruzyň.
Technológia výstavby:
Výlomové práce boli realizované metódou NRTM, s rozpojovaním horniny pomocou vrtno-trhacích prác. Primárne zaistenie štôlne bolo zhotovené zo striekaného betónu, vystuženého oceľovou sieťovinou a priehradkovým nosníkom. Primárne zaistenie výrubu šachty so striekaným betónom vystuženým sieťovinou a oceľovými rámami. Sekundárne ostenie bolo realizované čiastočne hladenou vrstvou striekaného betónu, vystuženého Kari sieťou. Dno odtokovej štôlne bolo zhotovené zo železo-betónu s odtokovým žľabom a pochôdzkovým chodníkom.
- výlom a primárne zaistenie šachty a štôlne
- zhotovené sekundárne ostenie
- armovacie a betonárske práce pri zhotovení dna štôlne a zhotovení skeletu revíznych šácht zo železobetónu