Investor
Deutsche Bahn AG, Nemecko
Vyšší dodávateľ
Arge Marti Coburg Ost, Nemecko
Obdobie výstavby
november 2011 – december 2012
Popis objektov:
Tunel Feuerfelsen a tunel Rennberg sú súčasťou dopravného projektu „Deutsche Einheit Nr.8.1“, jedná sa o výstavbu vysokorýchlostnej železničnej trate Nürnberg-Erfurt-Leipzig/Halle-Berlin.
Technológia stavby:
Oba tunely sú riešené ako jednorúrové – dvojkoľajové s dvojplášťovou konštrukciou s vonkajším ostením zo striekaného betónu a vnútorné ostenie z liateho armovaného betónu pevnostnej triedy C 30/37. Z dôvodu výskytu prítokov podzemnej vody sú oba tunely pred zabudovaním sekundárneho ostenia izolované 3 mm izolačnou fóliou SPO (flexibilný polyolefin). Ako podkladná a zároveň drenážna vrstva pod izolačnú fóliu sa použila 1000g/m2 PP netkaná geotextília.
Parametre tunelov | Feuerfelsen | Rennberg |
---|---|---|
Dĺžka | 1043 m | 1072 m |
Svetlá výška | 8,88 m | 8,88 m |
Svetlá šírka | 13,70 m | 13,70 m |
Maximálne stúpanie | - 2,50 | + 19,95 |
Hrúbka sekundárneho ostenia | 45 cm | 45 cm |
Celkový prierez | 101 m2 | 101 m2 |
Počet únikových štôlní | 2 ks | 2 ks |
Dĺžka únikových štôlní | 225 m | 130 m |
Úniková šachta | 0 ks | 1 ks |
Minimálna hrúbka nadloia | 8 m | 8 m |
Maximálna hrúbka nadloi | 30 m | 40 m |
Navrhovaná rýchlosť | 300 km/hod. | 300 km/hod. |