Tunel Solbakk, Nórsko

Investor STATENS VEGVESEN, Nórsko Vyšší dodávateľ AF GROUP, Nórsko Obdobie výstavby júl 2013 – december 2019 Popis objektov: Výstavba najdlhšieho podmorského cestného tunela na svete, ktorý je súčasťou náročného projektu Ryfast. E 01 Príprava zariadenia staveniska, E 02 Tunel Solbakk – dve samostatné tunelové rúry, ktoré majú dva jazdné pruhy, dĺžka 14,3 km. Technológia výstavby: Raziace práce, razenie…

Podzemná hydroelektráreň Nant de Drance, Švajčiarsko

Investor Združenie Nant de Drance SA (ALPIQ, SBB a kantón Wallis), Švajčiarsko Vyšší dodávateľ Združenie GMI Groupment Marti Implenia (Marti Tunnelbau AG, Implenia Bau AG), Švajčiarsko Obdobie výstavby apríl 2010 – december 2015 Technológia výstavby:  Tunely sa razia použitím vrtno-trhacích prác, tzv. Nórskou tunelovacou metódou – NTM. Realizované práce: razenie dvoch prístupových tunelov ku kavernám a hlavnému…

Tunel Snekkestad, Nórsko

Investor Jernbaneverket, Nórsko Vyšší dodávateľ MARTI IAV DA, Holmestrand, Nórsko Obdobie výstavby august 2011 – december 2014 Popis objektov: podzemná prístupová chodba R13 podzemná úniková chodba R12 dvojkoľajný železničný tunel UHN 07 Snekkestad entreprisen Technológia výstavby: Razenie prebieha zv.Nórskou tunelovacou metódou, s použitím primárnej a sekundárnej injektáže okolitého horninového prostredia. Realizované práce: razenie tunelovej rúry, profil 133…

Elektráreň Mangdechhu, Bhután

Investor Mangdechhu Hydroelectric Project Authority (autonómny úrad zložený zo zástupcov Indickej a Bhutánskej vlády) Vyšší dodávateľ Marti India Pvt. Ltd. Obdobie výstavby jún 2012 – máj 2013 Popis objektov: Privádzací tunel 8670m, 5 štól, rozmery čelby tvaru D: 6,50 x 6,80 m, 24% dĺžky tunela sa razí v IV. a V. technologickej triede. Technológia výstavby:  Tunel sa razí použitím vrtno-trhacích…

Tunely Feuerfelsen a Rennberg, Nemecko

Investor Deutsche Bahn AG, Nemecko Vyšší dodávateľ Arge Marti Coburg Ost, Nemecko Obdobie výstavby november 2011 – december 2012 Popis objektov: Tunel Feuerfelsen a tunel Rennberg sú súčasťou dopravného projektu „Deutsche Einheit Nr.8.1“, jedná sa o výstavbu vysokorýchlostnej železničnej trate Nürnberg-Erfurt-Leipzig/Halle-Berlin. Technológia stavby: Oba tunely sú riešené ako jednorúrové – dvojkoľajové s dvojplášťovou konštrukciou s…

Hydroelektráreň Búdarháls, Island

Investor Landsvirkjun, Island Vyšší dodávateľ Ístak Ltd., Island Obdobie výstavby december 2011 – september 2012 Popis objektov: Vodná elektráreň s kapacitou 80 MW využíva pokles riek Tungnaá a Kaldakvísl medzi  elektrárňami Hrayneyjar a Sultartangi. Priehrady sú vybudované na riekach východne od  Búdarhals, voda bude zvedená cez tunel Búdarhals do elektrárne na západnej strane hrebeňa a do nádrže Sultartangi. Projekt…

Tunel Rennberg, Nemecko

Investor Deutsche Bahn AG Vyšší dodávateľ Arge Marti Coburg Ost, Nemecko Obdobie výstavby jún 2011 – august 2013 Popis objektov: dvojkoľajový tunel Rennberg je súčasťou dopravného projektu ,,Deutsche Einheit Nr. 81“ – výstavba vysokorýchlostnej IC trate Norimberg – Erfurt – Leipzig/Halle – Berlin Technológia výstavby: Razenie prebieha metódou NRTM – pomocou vrtno-trhacích prác, formou delenej…

Elektráreň Ilulissat, Grónsko

Obdobie výstavby august 2010 – júl 2013 Popis objektov: Vodná elektráreň využíva vodu z roztápajúceho sa ľadovca, z dvoch jazier. Úseky tunelov a výrobná hala elektrárne sa nachádzajú v trvale zamrznutej hornine. Podzemná vodná elektráreň Ilulissat sa skladá z: Tunel z jazera 233 do jazera 187: 1.350 m Privádzač 187 vrátane vpuste a vertikálnej šachty:…

Elektráreň Linth Limmern, Švajčiarsko

Investor AXPO AG, Baden, Švajčiarsko Vyšší dodávateľ ARGE Kraftwerk Limmern Obdobie výstavby február 2010 – apríl 2013 Popis objektov: realizované hlavné objekty – MK (Kaverna pre strojovňu) rozmery dxšxv – 156×30,6×53 m TK (Kaverna pre trafostanicu) rozmery dxšxv – 138x24x46 m prepojovacie štôlne OWVL, VSK, VSDF Technológia výstavby:  Podzemné objekty sa razili použitím vrtno-trhacích prác…

Tunel Feuerfelsen, Nemecko

Investor Deutsche Bahn AG, Leipzig, Nemecko Vyšší dodávateľ Arge Marti Coburg Ost , Nemecko Obdobie výstavby december 2010 – december 2011 Popis objektov: tunel Feuerfelsen 1 003 m je súčasťou dopravného projektu „Deutsche Einheit Nr.8.1“ výstavba vysokorýchlostnej trate Nürnberg-Erfurt-Leipzig/Halle-Berlin Technológia výstavby: Tunel sa razí metódou NRTM – Nová rakúska tunelovacia metóda – za pomoci vrtno-trhacích…

Tunel Bibra II., Nemecko

Investor Deutsche Bahn AG, Nemecko Vyšší dodávateľ Marti GmbH Deutschland, Nemecko Obdobie výstavby október 2009 – máj 2012 Popis objektov: severná tunelová rúra z východného portálu južná tunelová rúra z východného portálu únikové chodby Technológia výstavby: Realizácia debniacich a betonárskych prác sekundárneho ostenia klenby tunela Bibra v jeho severnej a južnej tunelovej rúre. Realizované práce: betonáž severnej tunelovej…

Tunel Bibra I., Nemecko

Investor Deutsche Bahn AG, Nemecko Vyšší dodávateľ Marti GmbH Deutschland, Nemecko Obdobie výstavby november 2008 – jún 2010 Popis objektov: severná tunelová rúra z východného portálu južná tunelová rúra z východného portálu únikové chodby Technológia výstavby: Tunel sa razil metódou NRTM – Nová rakúska tunelovacia metóda – za pomoci vrtno-trhacích prác, formou delenej lavice. Realizované práce: razenie…